Mattheus Snoep bij de Burgerwissellijst met Adrie Kroos

Witte duif in de kast

De Burgerwissellijst voor creatieve Ridderkerkers is voor de tweede keer gevuld met een werk van Adrie Kroos. Zijn schilderij met de titel "Witte Duif" nam afgelopen zaterdag de plek over van de stoommachines van Mattheus Snoep, die afgelopen maand in de kast bij de entree van grandcafé Burgerzaken exposeerde.
De 82-jarige Adrie Kroos begon met schilderen na zijn pensionering. Hij volgde hiervoor geen teken- of schilderlessen. Alles leerde hij zichzelf aan door het gewoon te proberen. Hij legt zich toe op het schilderen van landschappen, oude landschappen en vogels. Zijn streven is om het allemaal zo natuurgetrouw op het doek te krijgen. De Amerikaanse schilder Kevin Hill is hiervoor een groot voorbeeld. De voorstelling van een vliegende duif, die de hele maand april in de Burgerwissellijst is te zien, schilderde Kroos met 'nat in nat' en 'nat op droog' techniek.
De Ridderkerker vindt het een eer dat hij opnieuw een werk in de expositiekast heeft mogen plaatsen. Ik vind het leuk om mijn werk aan anderen te kunnen laten zien."
De Burgerwissellijst is een initiatief van de Kunstroute Ridderkerk en biedt amateurkunstenaars en hobbyisten een klein podium om hun werk te tonen. De kast biedt ruimte voor één groot werk (tot een breedte van 50 cm) of meerdere kleine werkstukken. Voor meer informatie: burgerwissellijst@kunstrouteridderkerk.nl.