Penningmeester Michel Legerstee huldigt jubilaris Ab Pors.

Driekwart eeuw lid van S.V. Bolnes

RIDDERKERK - Ab Pors (88) is afgelopen dinsdag in het zonnetje gezet voor bewezen diensten bij S.V. Bolnes.
S.V. Bolnes eerde wel eerder trouwe clubleden, maar het 75-jarig lidmaatschap van Ab Pors springt er uit. Of het een record is, kunnen ze bij de nationale voetbalbond KNVB niet vertellen. ,,Maar het is wel hoogst uitzonderlijk", meldt een woordvoerster. ,,Laat ik het zo zeggen, dit komen we niet wekelijks tegen".

Penningmeester Michel Legerstee bezocht de jubilaris thuis om hem te feliciteren namens het bestuur en de leden van S.V. Bolnes. Ab Pors maakte zich op meerdere fronten verdienstelijk. "Ik bezorgde 'de Blauwwitter' (lees: weekblad S.V. Bolnes), haalde oude kranten op en deed onderhoudswerk, o.a. het trappen van de velden".

Tegenwoordig houdt Pors de verrichtingen van het eerste van S.V. Bolnes, via radio Ridderkerk, nauwlettend in de gaten. ,,Helaas kan ik de wedstrijden niet meer bezoeken, omdat ik slecht ter been ben", aldus Pors, die zich wel verheugt op de wedstrijd Oud Zaterdag tegen Oud Zondag in september, ,,Hier zullen waarschijnlijk weer een hoop oud Bolnesser op af komen en ik zal hier zeker bij zijn".