Basic Station live bij Bluezy

RIDDERKERK - In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 19 april om 20.00 uur de formatie Basic Station in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden. Basic Station is blues met een randje rock, of rock met een randje Blues. Basic Station heeft inmiddels drie cd's op zijn naam staan en is op de Heuvelrug zeker geen onbekende meer. In 2008 liet Basic Station tijdens Dwergpop, in het voorprogramma van Peter Koelewijn, niet alleen het publiek maar ook Peter zelf rocken, waarna ze zelf in 2009 de 3-J's als voorprogramma kregen op Dwergpop. Daarna werden meer festivals en optredens verzorgd. Basic Station gaat al heel wat jaren mee en speelt eigen werk dat zich het beste als rock & blues laat omschrijven waarbij we ze beïnvloed zijn door grootheden als Jimmi Hendrix en Stevie Ray Vaughan. De paar covers die voorbijkomen moet men dan ook bij deze muzikanten zoeken.

De band wordt gevormd door vijf muzikanten, een geluidsman en een bandbaas: Wim Schriekenberg (gitaar en zang), Henk Haar (basgitaar), Dick Verbeek (drums), Ben Petersen (toetsen), Ruud Wegman (harmonica), Bert Bannink (geluid) en Edgar Blijenberg (Bandbaas)

Alle leden van de Basic Station kunnen teruggrijpen op jarenlange podiumervaring in uiteenlopende bands. Basic Station speelt niet alleen op festivals, maar ook 'in de kroeg op de hoek'. De wisselwerking met het publiek is voor hen een must om de rock & blues goed tot zijn recht te laten komen. In 2017 kwam de 3e Basic Station cd 'Many Roads' uit. Meer informatie is te vinden op de uitgebreide website van de band, die te bereiken is via www.basicstation.nl.
De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.