The Story Of Classic met Roxy Music

RIDDERKERK - Bij Radio Ridderkerk wordt in het radioprogramma 'The Story Of … Classic' een klassieker weer in de picture geplaatst. Iedere week wordt er op de donderdagavond een oude aflevering van het populaire programma 'The Story Of' afgestoft om na zoveel jaar nog eens naar te kunnen luisteren, want in de afgelopen periode zijn er heel veel juweeltjes voorbij gekomen.

Op donderdag 19 april wordt vanaf 22.00 uur een herhaling van de special over Roxy Music uitgezonden met daarin te gast de inmiddels overleden Jack Versluijs, die over zijn favoriete groep vertelt. In november 1970 formeerde Bryan Ferry de band Roxy Music. Tot juni 1972 wisselde de band diverse keren van bandleden, maar uiteindelijk bestond de band uit Bryan Ferry  (zang/piano), Andy Mackay (saxofoon/hobo), Phil Manzanera (gitaar), Brian Eno (synthesizers), Paul Thompson (drums) en Rik Kenton (bas-gitaar). Voortgekomen vanuit de eind 60-jarige art-rock beweging, was Roxy Music gefascineerd door kleding, glamour, cinema, pop art en avant-garde, wat hen onderscheidden van andere bands. Gekleed in bizarre, stijlvolle kostuums, speelde de groep een uitdagende variatie van art-rock wat schommelde tussen avant-rock en gestroomlijnde pop. In totaal bracht Roxy Music 10 albums uit en hadden in de loop der jaren diverse hits, zoals: 'Virginia Plain', 'Do the strand', 'Dance Away', 'Jealous Guy' en 'Avalon'. Na het uitbrengen van de lp 'Avalon' en de daarop volgende tour stopte Roxy Music. In mei 2001 kondigde Roxy Music een reünie wereldtour aan. Het werd een overweldigend succes. Na de wereldtour, die eindigde in oktober 2001, heeft Roxy Music nog enkele concerten gegeven in 2003 en een kleine Europese tour in 2005 en 2006.

Het programma wordt samengesteld door Frank Stoute, Roel van den Oever, Bob den Breeijen en Kees de Klerk en uitgezonden elke donderdagavond tussen 22.00 en 23.00 uur. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.