Sponsorwandeltocht in Ridderkerk voor vervolgde christenen

RIDDERKERK - Opnieuw is er in Ridderkerk, na een succesvolle eerste editie vorig jaar, een sponsorwandeltocht voor vrouwen gehouden. Alle plaatselijke kerken zijn bij dit initiatief betrokken geweest. De opbrengst is dit jaar voor Open Doors en SDOK. Beide interkerkelijke stichtingen zetten zich in voor christenen die om hun geloof worden vervolgd en verdrukt.

Op woensdag 11 april jongstleden verzamelden zich maar liefst bijna 200 vrouwen op het parkeerterrein van het pannenkoekenhuis aan de Oosterparkweg in Ridderkerk voor de sponsorwandeltocht. Bijzonder was dat het, ondanks de slechte weersvoorspellingen tijdens de 5 kilometer lange tocht door het Oosterpark, droog is gebleven.

Het eindpunt was de Bloemenjungle, waar een heerlijk kopje thee of koffie klaarstond voor de wandelaars. Hier werd de cheque met het eindbedrag door de oudste deelneemster (88 jaar) aangeboden aan André van Grol, die namens de SDOK deze avond aanwezig was. Met dank aan alle sponsors is het fantastische bedrag van €15.000,- bijeengebracht.