Jonge radiomakers vloggen bij RTV-Ridderkerk

RIDDERKERK - Een groepje leerlingen van OBS De Reijer, De Burcht en CBS De Regenboog startte tijdens het Radio-Project project in maart twee energieke en creatieve radiogroepen; radiogroep '100% Kaas' bestaande uit Jascha, Fee, Kai, Dinand en Jesse en radiogroep '100% Slikkerveer' bestaande uit Shiven, Luca, Danique en Jet. In drie weken tijd werkten zij samen, onder leiding van Rio-Sarah Nederveen, aan twee interessante radio-uitzendingen. Zo hielden zij zich bezig met het kiezen van de juiste muzieknummers, het verzinnen van grappige interviewvragen en het maken van een eigen vlog.

Op 18 april lieten de jonge radiomakers gedurende 30 zenuwslopende minuten hun zelfgemaakte radio-uitzending horen aan de luisteraars van Radio-Ridderkerk. In de radio-uitzendingen lieten zij hun favoriete nummers horen aan de luisteraars in hun zelf samengestelde 'Spotifyplaylist', vertelde zij aan de luisteraars wat zij het liefste doen in Ridderkerk in de topic 'What to do in Ridderkerk' en deden zij een diepte-interview met hun special guest. De jonge radiomakers hebben enorm hard gewerkt wat heeft geresulteerd in een fantastische prestatie. Kortom, Ridderkerk is weer een aantal radio-makende vloggers rijker.

Uitzending of vlog gemist? Dan kan men altijd de radio-uitzending terugluisteren op www.rtvridderkerk.nl en de vlog terugkijken op het YouTube-kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk.