Doorkomst Roparun

RIDDERKERK - Vanaf 2012 kwam de Roparun (start Hamburg) door Rijsoord. Door een aantal enthousiaste mensen, vanuit het Wijkideeteam Rijsoord, zal er ook dit jaar weer een doortocht gehouden worden met speaker, terras, springkussen, schminken, enz. op hoek van de Lagendijk en Rijksstraatweg tegenover restaurant Bardot. Er komen zo'n negentig ploegen langs.

De Rezoordse Kraaien
Het vorig jaar succesvolle team (223) uit Rijsoord zal ook dit jaar weer opdraven om wederom met zijn alle een fiks bedrag met elkaar bijeen te lopen. In 2017 wisten zij het mooie bedrag van 23.800 euro over te maken naar de Stichting Roparun.

Dezelfde organisatoren gaan ook dit jaar weer een feestelijke doorkomst in Rijsoord opzetten, de ploegen komen via het centrum van Ridderkerk, waar de gemeente Ridderkerk er een feest van gaat maken op en rond het Koningsplein. De beide organisaties zullen samenwerken voor de programma's die elkaar ondersteunen. De Roparunners komen daarna via de Lagendijk, Rijksstraatweg en Noldijk door Rijsoord. De verwachte doorkomsten van de meeste deelnemers zal tussen 10.00 en 16.30 uur zijn.

Een zo groot mogelijk bedrag voor de Roparun
Om deze doorkomst zo feestelijk mogelijk te maken en ook een mooie bijdrage te kunnen leveren aan de doelstelling van Roparun, "Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan leven", worden er weer een aantal dingen opgezet. Er is wederom een folder gemaakt worden, die in Rijsoord zal worden verspreid, met daarop informatie vanuit de organisatie en met logo's van bedrijven, verenigingen, organisaties of particulieren die de organisatoren financieel ondersteunen. De organisatie kon vorig jaar de kosten heel laag houden en zo'n 2.000 euro overmaken op de bankrekeningen van diversen ploegen van Roparun. Ook dit jaar zal het te schenken bedrag verdeeld worden over een aantal teams en dit zal tijdens de doorkomst bekend worden gemaakt. Welzijn Ridderkerk zal zorgdragen dat er voor de kinderen een springkussen aanwezig en zal Marina van Face to Face zal weer de kinderen van een ander gezicht voorzien. Voor de inwendige mens zijn er diverse mogelijkheden voor een hapje en een drankje op het terras van Restaurant Bardot. De Rijsoordse IJsvereniging stelt zijn geluidsinstallatie beschikbaar. DL Gage Man zal de dag muzikaal ondersteunen. De organisatoren staan open voor meer initiatieven en ideeën om de doorkomst te ondersteunen. Indien bedrijven, verenigingen, scholen, organisaties en particulieren wat op andere wijze willen bijdragen is dit uiteraard ook bespreekbaar, b.v. doormiddel van het opzetten van een actie, een vlag, spandoek, bord enz.

Men kan contact opnemen met Wim van Wingerden, mail: wimvanwingerden4@gmail.com, tel.nr. 0180-427183 / 06-5181649.