De vorstelijke uitnodiging voor de leerlingen van het Gemini College

Vorstelijke uitnodiging na Cambridge Engels

RIDDERKERK - Het was even schrikken voor de leerlingen uit de bovenbouw toen er een Royal Invitation van Her Majesty the Queen in de brievenbus belandde. Reden voor deze persoonlijke uitnodiging was de uitreiking van de Cambridge Engels Certificaten op 24 april 2018
Zo'n 50 bovenbouw leerlingen van het Gemini College kregen op deze avond het felbegeerde certificaat uitgereikt. Dit feestje stond helemaal in het teken van The United Kingdom met hapjes, drankjes, muziek en 'koninklijke' elementen. "Met de Royal Invitation, Engelse hapjes een videoboodschap van o.a. Queen Elizabeth II en Prince Harry én een fotoshoot op een echte troon hebben we er samen met de ouderraad iets bijzonders van gemaakt" aldus Jacqueline, René en Vera, docenten Cambridge Engels bij het Gemini College Ridderkerk: "In Engeland worden leerlingen met een dergelijk certificaat met open armen ontvangen, dus vandaar het idee van de uitnodiging van het Britse Koningshuis".
Ook dit jaar mag het Gemini College zich weer officieel examentrainingscentrum noemen voor de Cambridge English examens. De school biedt verschillende niveaus voor Cambridge Engels: First (FCE), Advanced (CAE) en Proficiency (CPE). Het CPE is een diploma op het hoogste examenniveau en geeft samen met de andere certificaten toegang tot veel buitenlandse universiteiten en hbo-opleidingen. Hiermee biedt het Gemini haar leerlingen van het vwo en van de havo een extra uitdaging. Meer informatie over Cambridge Engels is te vinden op de website van het Gemini College Ridderkerk: www.geminicollegeridderkerk.nl/cambridge-engels.