Gezellig buiten op Koningsdag

Dit jaar vierde Ridderkerk Koningsdag zonder grote regenbuien. Dat betekende dat de aubade, na twee binnenedities, weer buiten op het Koningsplein werd gehouden. De enigen die het 's morgens flink koud hadden waren de verkopers op de vrijmarkt, die al voor het ochtendgloren hun kleedjes hadden uitgelegd. Het bleef met al die handel tot 16.00 uur gezellig druk in het centrum. Daarna ging voor velen het feest door op het Koningsplein. Jonge muziekfans konden halverwege de middag genieten van het duo Zus, terwijl de volwassenen enthousiast meededen met Helemaal Hollands.  Door Ridderkerk heen reden weer de toeterende  trucks die weer een rit voor verstandelijk beperkten verzorgden. In Slikkerveer konden kinderen zich uitleven op allerlei springkussen, terwijl  in Rijsoord Oudhollandse spelen waren. Leden van muziekvereniging Harmonie Slikkerveer hadden het druk met een mars door de wijk, een muzikale ontvangst van de truckersrit en 's avond nog een lampionnenoptocht.