Koos Alberts komt op Tweede Pinksterdag

Pinksterpodium voor drie dagen

RIDDERKERK - Het podium voor de Pinkstermarkt in Ridderkerk wordt dit jaar drie dagen gebruikt. Na de markt is er op zaterdag 19 mei is er 's avonds een muziekprogramma, speelt er een bigband op zondagmiddag en is het podium op Tweede Pinkstermarkt voor een artiestencarrousel tijdens de doorkomst van de Roparun.
De werkgroep Pinkstermarkt brengt met haar avondprogramma twee coverbands op het podium. Met Houston Alley gaat men "Back to the 60's en 70's" met vooral muziek van The Shadows en Cliff Richard. Ook speelt dit gitaarkwartet nummers van The Everly Brothers, CCR, Buck Owens en Merle Haggard. Daarna zullen veel bekende nummers van The Rolling Stones klinken, vertolkt door Undercover, de beste Stones coverband van Nederland. Het avondprogramma is van 19.00 tot ± 23.30 uur. Tussendoor wordt muziek gedraaid.
Op zondagmiddag kan genoten worden van de Senioren Big Band Rotterdam. Dit gezelschap met ervaren oudere muzikanten speelt muziek uit de glansperiode van de bigbands. Tussen 13.30 en 16.00 uur brengen ze muziek van onder meer Glenn Miller, Count Basie en andere swing uit de jaren '30 t/m '50. Daarnaast hebben ze muziek van de Ramblers op hun repertoire. Zangeres Elly Lockhorst draagt bij met jazz- en filmmuziek. Op maandag luisteren diverse artiesten de passage van de Roparun op. Tussen 11.45 en 16.30 uur zingen onder meer Perry Zuidam, Marco den Hollander, Javi Escalera, Elly Lockhorst en Peter Strikes. Laatstgenoemde werd bekend als (langharig) lid van LA The Voices. Hoofdact van deze muziekcarrousel is Koos Alberts. Perry Zuidam treedt ook op als presentator.