Ridderkerkse Scootmobiel Club

RIDDERKERK - Ridderkerk is een leuke en gezellige 'club' rijker, want de Ridderkerkse Scootmobiel Club (RSC) is sinds kort opgericht. Er wordt al enkele jaren met elkaar gereden maar het is nu allemaal wat officiëler. De vaste vrijwilligers Henny Brouwer en Peter Kuipers hebben afgelopen winter veel tijd gestoken in deze club. Ze hebben zich bezig gehouden met het voorbereiden van de tochten, afspraken maken met horecagelegenheden en hebben nagedacht over een passende naam. Uiteindelijk is met hulp van de vaste deelnemers de RSC ontstaan.

De RSC organiseert maandelijkse tochten en gezellige uitjes. De club zorgt voor ontmoeting, gezelligheid en sociale contacten voor mensen met een scootmobiel, handbike of elektrische rolstoel. Elke vierde donderdag van de maand wordt er een tocht gereden. Er wordt verzameld bij Grandcafé Burgerzaken op het Koningsplein. Naast de centrale ligging, beschikt deze locatie over praktische zaken zoals een invalidentoilet en stroompunten om accu's op te laden. Het restaurant naast het gemeentehuis is het vaste start- en eindpunt van de tochten. De groep verzamelt om 13.00 uur en gezamenlijk wordt er koffie/thee gedronken. Daarna rijden we een vooraf bepaalde route van ongeveer 20 kilometer door Ridderkerk en omgeving. Uiteraard wordt er rekening gehouden met stoplichten en worden gevaarlijke kruisingen zo veel als mogelijk vermeden. De route eindigt rond 16.30 uur met een drankje bij Burgerzaken.

Wie niet veel vertrouwen heeft in zijn scootmobiel rijgedrag of onzeker is om deel te nemen kan voor vier euro per les een aantal scootmobiel lessen volgen. Meer informatie hierover bij Peter Kuipers 06-43009711. Naast de tochten zijn er nog andere leuke ideeën om met elkaar te doen. Hiervoor (en voor de tochten) heeft de RSC een subsidieaanvraag gedaan bij de gemeente Ridderkerk. De gemeente heeft een toezegging gedaan waar de werkgroep enorm blij mee is. Via deze weg willen zij de gemeente Ridderkerk hartelijk bedanken. Deelname aan de RSC levert nieuwe sociale contacten op. Bewegen (ook met een scootmobiel) verbindt mensen. Door het meerijden met de tochten wordt u spelende wijs wat zekerder en vertrouwder met uw scootmobiel en kan u uw grenzen daarmee verleggen. Iedereen, van jong tot oud, uit Ridderkerk en omgeving kan meedoen. Een keertje meerijden? Opgeven kan bij Henny Brouwer via h.brouwer40@upcmail.nl of bel 06 – 408 100 75. De kosten voor de tochten zijn vijf euro per persoon, inclusief koffie/thee.