Pinkstermarkt in trek

Jammer genoeg niet zonnig, maar gelukkig de hele dag zonder regen. Dat maakte dat zaterdag velen een rondje maakten op de jaarlijkse Pinkstermarkt in het centrum van Ridderkerk. Op de Kerksingel stonden de kramen van oude ambachten, waaronder een traditionele touwslager, klompenmaker, nettenmaker en een tingieter. Voor een klein bedrag konden kinderen zelf een tinnen soldaatje maken. Wie het koud had kon wat dichter langs de kachels van de haring- en makreelrokers aan de andere kant van de Kerksingel. De optredens van het Vlaardingse Shantykoor en de Ridderkerkse Noordzanger lokten ook veel mensen naar deze kant van de markt. Op het Sint Jorisplein waren er doorlopend demonstraties van Scheepsmodelbouwvereniging Ridderkerk. Leuke kinderattracties waren te vinden op het Koningsplein.