Ridderkerkers kunnen meedoen aan zonne-energie project

RIDDERKERK - Meedoen aan zonne-energie? Dat kan nu door alle bewoners en bedrijven uit Ridderkerk. Tot 8 juni heeft de Ridderkerkse energie coöperatie De Groene Stroom een actie gestart die iedereen de unieke kans geeft om al vanaf € 25,-- een "Zonnedeel" te kopen. In samenwerking met de gemeente wordt de mogelijkheid geboden om de zonnepanelen van zwembad De Fakkel te benutten.

Op het dak van De Fakkel liggen 510 zonnepanelen waarmee veel duurzame energie wordt opgewekt. Wie zelf geen geschikt dak heeft om zonne-energie op te wekken, in een een huurwoning woont of niet zoveel kan investeren, kan toch eenvoudig zonne-energie laten opwekken.

Binnen vijf minuten neemt men deel aan dit project. Als eigenaar van een eigen Zonnedeel heeft men vervolgens geen omkijken naar installatie en onderhoud. Hoe meer zonnekracht, des te hoger het rendement. Bij de huidige stroomprijzen is het rendement hoger dan de rente op een spaarrekening. Een win win-situatie voor iedereen dus. De stroom is duurzaam opgewekt en het levert geld op.

Ga naar www.zonnepanelendelen.nl/project/fakkel

Wanneer de Zonnedelen na 8 juni nog niet allemaal zijn verkocht, kan ook iedereen buiten Ridderkerk erin investeren.

Heeft u toch nog vragen over dit duurzame energieproject? Stuur dan een e-mail naar info@degroenestroom.org.