Waterpolo Scholentoernooi

RIDDERKERK - Afgelopen zaterdag 19 mei heeft het allereerste Waterpolo Scholentoernooi van Ridderkerk plaatsgevonden, georganiseerd door Zwem en Poloclub Poseidon '56.Deelnemende scholen waren: De Noord, De Wingerd,  Dr. Schaepmanschool (2 teams) en De Mare (Rotterdam). De teams werden versterkt door kinderen van De Regenboog en De Fontein. Deze twee scholen hadden helaas niet genoeg inschrijvingen voor een compleet team, maar konden op deze manier toch meedoen.

Afgelopen weken was er voor alle kinderen de gelegenheid om mee trainen. De teams waren zo ingedeeld dat er in elk team een mooie mix bestond tussen jeugdspelers van Poseidon '56 en spelers die nooit eerder waterpolo hadden gespeeld. Om alle kinderen voldoende aandacht te kunnen geven hadden de teams zowel een spelleider van school als van Poseidon '56 ter beschikking. De voor het toernooi aangepaste spelregels werden van te voren met de spelers doorgenomen en konden na een goeie warming-up (verzorgd door animatieteam Bo en Kelly) de eerste twee teams aan de bak. Er werd fanatiek en sportief gespeeld en alle meegereisde ouders, opa's, oma's en andere belangstellenden moedigden vanaf de tribune de deelnemers krachtig aan.

Albert Heijn Dillenburgplein had voor de verzorging van de innerlijke mens gezorgd. Voor alle deelnemers waren er voldoende appels, bananen, pakjes drinken en graanrepen. In het warme zwembad werd hier dankbaar gebruik van gemaakt.

Aan het einde van de middag zijn alle spelers gehuldigd met de oorkonde 'talentvolle waterpolospeler', medaille, en voor de nummer 1 een schitterende beker. De nummers 1 (De Noord) , 2 (De Wingerd) en 3 (Dr Schaepmanschool) stonden op het podium voor een winnaarsfoto.

Alle enthousiaste en geïnspireerde spelers mogen tot aan de zomervakantie gratis blijven meetrainen. Wie komt de waterpolojeugd van Poseidon '56 versterken?!

www.poseidon56.nl

Voor een leuke indruk van het toernooi staan er een aantal foto's en filmpjes op Facebook en Instagram.