Kennismakingscursussen Chi Running

RIDDERKERK - Al weer een paar jaar organiseren Belia Visser-Staat van A I R – Ademcoaching en Anneke Koeckhoven van Hollend Stilstaan met veel passie en plezier kennismakingscursussen Chi Running in Ridderkerk-Rijsoord. Anneke is gecertificeerd Chi Running instructor.

Op zaterdag 16 juni is er weer een Basisworkshop Chi Running. Informatie en/of aanmelden kan via info@air-ademcoaching.nl of bel/app Belia op 06- 33777834.

Chi Running vindt zijn oorsprong in Amerika en is een hardlooptechniek die blessures voorkomt en prestaties verbetert van zowel beginnende als ervaren lopers. De methode leert je HOE je je lichaam gebruikt zodat je energie-efficiënt en blessure-preventief kunt hardlopen. Chi Running staat voor stressvrij hardlopen in het hier en nu.

Veel mensen zijn het contact met hun lichaam enigszins kwijtgeraakt. Het hoofd is vaak de baas over het lichaam.We willen vaak veel, maar luisteren niet of ons lichaam er wel aan toe is. Hardlopen is met die achtergrond geen vanzelfsprekendheid, maar iets dat je weer opnieuw moet leren. Het is nodig om je houding te verbeteren, je loopstijl aan te passen en niet alleen maar te denken, maar ook weer beter te leren voelen. Chi-Running biedt hiervoor een prima kader omdat er veel aandacht is voor de (lichaams) kern en veel ontspanning. Je leert ook om voortdurend het gesprek tussen je hoofd en je lichaam op gang te houden.