Hollands Blauw live bij Bluezy

RIDDERKERK - In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 24 mei om 20.00 uur Nederlandstalige Bluesband Hollands Blauw in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden. De Nederlandstalige teksten van de ultieme liveband Hollands Blauw zijn rauw, lachwekkend triest en hilarisch herkenbaar. Met een authentieke mix van blues, jazz en rock & roll laten deze zes ervaren muzikanten iedere zaal stampen en dampen. Gitaar, bas en drums worden aangevuld met piano, orgel, bluesharp en trompet. Net als bij de traditionele Deltablues, staat de zang en de tekst centraal.

Hollands Blauw is inmiddels een graag geziene band bij festivals, bluesclubs en jazz cafés. Niet voor niets staat de band dit jaar in de finale van de Dutch Blues Challenge. De CD 'Poes is dood' is opgenomen en geproduceerd door Peter Struijk voor BlueShine Records. Het album is serieus en lachwekkend, meerstemmig lieflijk en schreeuwend hard. Het is feest en het is lekker. Het zijn de mannen van Hollands Blauw; de kleinkunstenaars van de blues. De band bestaat uit de muzikanten: Sjef van der Lans (zang en trompet), Leo Birza (toetsen en zang), John Frick (gitaar), Ian Dole (bluesharp en zang), Nico Hart (bas) en Michel de Man (drums). Meer informatie over de band: www.hollands-blauw.nl.

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.