Op 26 mei weer te zien op de kinderboerderij
Op 26 mei weer te zien op de kinderboerderij Foto: Johan Kruithof

Schapen uit wollen jas

RIDDERKERK - Op zaterdag 26 mei is het jaarlijkse schaapscheerfeest van kinderboerderij "De Dierenhof" in Ridderkerk. Van 10.30 tot 16.00 uur zijn er leuke activiteiten, waaronder een roofvogelshow en een demonstratie wolspinnen.
De schapen van de kinderboerderij in het Oosterpark worden verspreid over de dag geschoren. Het wijkideeteam van Ridderkerk-Oost heeft mogelijk gemaakt dat er ook een roofvogelshow kan worden gepresenteerd. Ook zijn imkers aanwezig die alles over bijen laten zien. Voor een klein bedrag kan men zelf een (honing)kaars maken en er is honing te koop. Kinderen kunnen ook een potje van klei draaien bij de pottenbakker en tegen betaling laten bakken. Voor € 1 kan iedereen zelf een glas graveren. Met paard en wagen kan een ritje door het park worden gemaakt voor een € 1.
Naast de demonstratie wolspinnen wordt er ook geknutseld met wol. De schminkster die gewoonlijk zorgt voor vrolijke dierengezichten is dit jaar helaas verhinderd. Een nieuwe attractie van het schaapscheerfeest is een poppenspeler. Bij de kraam van Natuurvereniging IJsselmonde kan men veel informatie krijgen over de natuur in onze regio. Er komt ook een stroopwafelbakfiets naar het feest. Daar zal men een heerlijke verse stroopwafel kunnen kopen. Het pannenkoekenhuis zorgt weer voor ijs en snoep. De toegang tot de kinderboerderij aan de Oosterparkjweg is gratis.