Bewoners van De Bun maakten zelf artikelen voor de verkoop
Bewoners van De Bun maakten zelf artikelen voor de verkoop Foto: Johan Kruithof

Rommelmarkt voor nieuwe tuin

RIDDERKERK - Woonvoorziening De Bun in Ridderkerk-Drievliet houdt komend weekend een rommelmarkt. Het huis van Stichting IJsselmonde Oost hoopt op 25 en 26 mei een mooi bedrag te verdienen voor een 'make-over' van de achtertuin.
Er zijn plannen om de tuin op te knappen met een rolstoelvriendelijke indeling. Bij die nieuwe indeling moeten dan ook wat nieuwe banken komen. Ook zijn er ideeën om wat kleine kassen te plaatsen om wat met eigen teelt te kunnen doen. De zorgfinanciering voorziet niet in de kosten die hiermee gemoeid zijn. Daarom is net als vier jaar geleden (toen voor de viering van het 30-jarig bestaan) een rommelmarkt opgezet. Door velen zijn de afgelopen spullen gebracht naar de door Groenenboom beschikbaar gestelde container.
De bewoners van De Bun doen enthousiast aan de rommelmarkt. Met begeleiding van het personeel en vrijwilligers zullen ze zelf allemaal een stand bemannen. Ook hebben ze enthousiast zelf artikelen voor de verkoop gemaakt. Kleurrijk zijn houten bloempotjes beschilderd, die compleet met een plantje worden aangeboden. Daarnaast zijn er vogelkastjes getimmerd en houten decoratieborden gemaakt. Verder zijn er boekenleggers gekleurd.
Met de verzamelde rommel zullen rond de twintig kramen gevuld worden. Door sponsors zijn vele prijsjes cadeau gedaan voor het enveloppe trekken en de grabbelton. Ook kan er naar de namen van twee poppen worden geraden. Tijdens de rommelmarkt zijn er oliebollenbakkers actief. Op zaterdag is er ook verkoop van patat en frikadellen. De activiteiten aan de Karper zijn vrijdagavond van 18.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.