Paulus van den Heerik (71)

Waar kennen we jou van?

Ik ben geboren en getogen in Rijsoord en al 54 jaar lid van V.V. Rijsoord.
Ik ben 33 jaar leider van het eerste elftal geweest en inmiddels al 25 jaar betrokken bij de businessclub.
Daarnaast doen mijn vrouw en ik veel vrijwilligerswerk voor de hervormde kerk en zit ik in de organisatie van de wielerronde.
Ik werf graag sponsors. Dat doe ik voor de fancy fair en voor de club V.V. Rijsoord en voor de wielerronde.
Zelf ook gevoetbald?

Nee, nooit. Mijn vader speelde lange tijd in het eerste, mijn broers voetbalden, maar ik niet. Ik heb ook nooit aan sport gedaan.

Hoe is jouw gezinssituatie?

Ik ben 47 jaar getrouwd met Wil. We hebben twee zonen van 46 en 41 jaar en een kleindochter, Elin, van 19 maanden.

Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Ik heb een verschrikkelijk leuke jeugd gehad met perfecte ouders. Ik woon in het huis waar ik geboren ben aan de Waal. Vroeger viste ik hier graag.

Waar heb je voor het laatst heel hard om gelachen?

Ik kan enorm chagrijnig zijn als iets niet lukt, maar daarnaast vind ik het leven bijna altijd mooi en lach ik veel. Mijn humor? Ik kan droog uit de hoek komen.

Waar word je gelukkig van?
Van kleindochter Elin. Voor haar laat ik alles vallen. Zij is het mooiste dat me ooit is overkomen. Ook word ik gelukkig als mijn cluppie gewonnen heeft, hoewel ze na de winterstop niet meer winnen… En uiteraard van mijn gezin.

Waar ben je verdrietig om geweest?

Dierbaren die ik verloren heb.

Waarvan of van wie krijg je inspiratie?

Ik kan niet iets specifieks bedenken. Vaak komen de ideeën vanzelf op.

Welke toekomstdromen heb je nog?

Ik zou nog graag een cruise op de Middelandse Zee maken. Wil wordt zeeziek, dus haar krijg ik niet mee. Ik ga dit zeker nog eens met mijn jongste zoon doen.
Met hem wil ik ook nog graag naar Normandië, vanwege zijn interesse in de Tweede Wereldoorlog. We willen daar een ronde maken om te zien wat er in de periode allemaal gebeurd is.

Hoe zouden je vrienden jou omschrijven?

Een sociaal mens of een goede jongen met het hart op de juiste plaats.

Hoe sta je 's morgens op?

Rond half acht. Ik ontbijt met yoghurt en om negen uur begint mijn 'werk'dag.

Wat zijn je angsten?

Ik heb geen angsten. Ik kan wel zenuwachtig zijn als ik voor een groep moet praten.
Dat spreken in het openbaar is niet mijn ding.

Wat vind je stom?

Mensen die je het licht in de ogen niet gunnen.

Wat heb je geleerd van je ouders?

Om goed met geld om te gaan. Dat je nooit 1,25 euro kan uitgeven als je maar 1 euro hebt.

Van mijn vader heb ik ook zeker positiviteit meegekregen.

Waar kijk je naar op televisie?

Knokfilms. Ik kijk ze regelmatig. En natuurlijk sport. We hebben expres geen Fox Sports, want dan zou ik veel te veel voor de televisie zitten. Ik kijk naast voetbal ook graag andere sporten. Darten, wielrennen, etc.

Wat zou je aan jezelf willen veranderen?

Niks. Ik ben zoals ik ben en zo wil ik ook blijven. De eenvoud zelve.

Wie heb je voor het laatst gebeld?

De slager. Ik heb hamburgers en worstjes besteld voor familiedag bij V.V. Rijsoord.

Wat is je favoriete quote?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Ook iemand opgeven voor deze rubriek? Mail naar astrid@baruitgeverij.nl.