Ridders Oktoberfest komt terug

RIDDERKERK - Wie het hoogtepunt van de Duitse biercultuur weer van dichtbij wil meemaken hoeft dit jaar niet ver van huis, Ridderkerk viert opnieuw feest. Haal de dirndl of lederhose weer uit de kast of bestel deze alvast, want op zaterdag 6 oktober dit jaar wordt in Ridderkerk, net als vorig jaar, het enige echte Oktoberfest gevierd: het Ridders Oktoberfest. Met live Musik, Bier und Bratwurst zijn de omstandigheden meer dan goed om heel veel Spaβ te maken.

Vorig jaar was het feest volledig uitverkocht met duizend enthousiaste feestgangers en hebben ze voor Ridderkerk toch wel een stukje geschiedenis geschreven. Vanaf het moment dat de deuren open gingen stond het feest in het teken van gezelligheid, muziek en natuurlijk pullen met bier. Omdat het vorig jaar de eerste keer was, hebben ze natuurlijk flink geïnvesteerd in een goed draaiboek, strakke organisatie, een perfecte beveiliging en alle voorzieningen om dit feest in de juiste banen te leiden. Uiteraard hebben ze met de gemeente en alle betrokken partijen geëvalueerd. Een ding was zeker, dit feest wil de gemeente ook dit jaar weer. Reden genoeg om de kaartverkoop direct te openen. Voor dit jaar zijn er maar liefst 1400 tickets beschikbaar. Momenteel zijn de meeste kaarten al verkocht, maar natuurlijk hebben ze nog diverse arrangementen, biertafels, statafels en een aantal losse kaarten. Er zijn niet veel meer kaarten en op is op. Mensen die nog een kaartje willen bemachtigen moeten dus snel zijn.

In 2016 begonnen ze tijdens een borrel en een hapje op een Ridderkerks event, waar de eigenaar van LF Event Group en StandExpert, Frank Boekhout gekscherend vertelde dat er in Ridderkerk al te lang geen echt feest meer was gehouden. Zo gezegd zo gedaan. In samenwerking met de gemeente, alle ondersteunende diensten, vele vrijwilligers en vooral ook een perfecte samenwerking met vele leveranciers en sponsoren is het Ridder Oktoberfest in 2017 tot stand gekomen. Op het evenemententerrein aan het Oosterpark in de wijk Drievliet in Ridderkerk zullen vanaf 16.30 uur tot 18.00 uur alle gasten toegang krijgen tot de grote Frenoflex Festival Tent, waarna om 18.00 uur het programma gaat starten. Artiesten zijn geboekt met als hoofdartiesten SNOLLEBOLLEKES en Thorsten von Lippe Biesterfeld. Het eten is besteld, de vaten bier zijn ingeslagen. Donderdag 4 en vrijdag 5 oktober zal alles worden opgebouwd om op zaterdag 6 oktober, van 16.30 uur tot 24.00 uur Ridderkerk om te toveren tot een echt Über Duits feestje.

"Ridderkerk heeft veel verenigingen, sportclubs, vriendengroepen en gezelschappen die graag met elkaar een feestje vieren", aldus Frank. Hij houdt zelf ook van een feestje. Het ontmoeten van oude bekenden, vrienden en de gezelligheid samen was vorig jaar fantastisch. Fantastisch om te lezen hoe alle gasten op social media berichten delen, oude bekende weer ontmoet hebben en natuurlijk zich hebben voorbereidt op het feest. Om dit jaar op een ludieke manier momenten vast te leggen heeft de organisatie nog een aantal verassingen. Via de website van het Ridderkers Oktoberfest zijn de laatste kaarten, tafels en VIP arrangementen nog te koop.

Men kan natuurlijk naar het feestterrein gaan in een gewone spijkerbroek, maar de organisatie verwacht dat de echte oktoberfestfan zich feestelijk uitdost in een lederhose of een dirndljurkjes. Een 'deskundige' jury daagt een ieders creativiteit uit. Ook dit jaar zullen ze een Miss verkiezing houden en zullen ze diverse prijzen weggeven voor echte Oktoberfans. Alle informatie over de toegang, de veiligheid en de belangrijke zaken zijn terug te vinden op de site in de loop van augustus en september. De organisatie en alle sponsoren heten alle Ridderkerkers en feestgangers van harte welkom in de Frenoflex Festival Tent. Wir sehen uns auf dem Ridders Oktoberfest 2018.