Nieuw plein als slotstuk van jubileumweek

RIDDERKERK - Het was dubbel feest afgelopen vrijdag op OBS De Botter. De basisschool in Drievliet vierde met alle kinderen en hun ouders de opening van het nieuwe schoolplein. Dit feest was tevens het slotstuk van de feestweek op De Botter vanwege het veertigjarig bestaan van de openbare basisschool.
"De wens voor dit plein lag er langer" vertelde directeur Debby Wernke van De Botter, die het plein opende met Marjon de Vries van Stichting Bram: "Een plein waarop kinderen van Stichting Bram, Yes! kinderopvang en De Botter samen kunnen spelen. Samen vinden wij heel belangrijk. Samen leren, samen werken en samen spelen. Hoe mooi is het dat we dit nu ook op dit plein kunnen doen."
Het plein werd mogelijk gemaakt door De Botter zelf (onderdeel van OZHW voor PO en VO) en door Stichting Bram. De stichting kreeg voor het plein een bedrag van 25.000 euro van Rotary Ridderkerk De Waal, dat werd opgehaald met hun jaarlijkse rally. Ook de NGSK leverde een bijdrage, evenals de Rabobank Clubkas Campagne, Stichting Fonobori en Lidl Vlietplein. De kinderen van De Botter, Stichting Bram en Yes! kinderopvang droegen bij met een sponsorloop.
Hovenier van 't Hoen, Nijha BV en het eigen Botter klusteam zorgden er vervolgens voor dat het plein werd gerealiseerd. De finishing touch werd vrijdag onthuld: een kunstwerk gemaakt door kinderen van De Botter in samenwerking met juf Karin Touw, die ook kunstenares is. Dit kleurrijke werk werd mede mogelijk gemaakt door Studio ImSpa, de medezeggenschapraad van de school en Het Beeldgebouw.