Jeugdland 2018

RIDDERKERK - Er wordt al weer hard gewerkt aan Jeugdland Ridderkerk 2018. Vanaf dinsdag 21 augustus tot en met vrijdag 24 augustus gaat het weer gebeuren in sporthal De Fakkel. De sporthal is dinsdag tot en met donderdag geopend van 9.30 uur tot 16 uur. In verband met het afbreken en opruimen stoppen ze op vrijdag een half uurtje eerder, dus om 15.30 uur.

Ook dit jaar is het weer gelukt wat andere speeltoestellen en activiteiten te vinden. Zo hebben ze dit jaar de Slingerbal, een behendigheidsspel waarbij je je tegenstanders middels een grote bal van een podium probeer te krijgen. En de klimwand die buiten opgesteld wordt. Het is een negen meter hoge wand waar je met vier personen tegelijk probeert de top te halen, natuurlijk onder begeleiding van professionals.
Op donderdag is er het Lach je lens fotohokje. Alleen of samen met je vriend of vriendin worden daar de mooiste, gekste en raarste foto's van je gemaakt.

Voor de kleintjes zal er weer een speciale hoek gecreëerd worden.

Op knutselgebied hebben ze als nieuwtjes dat we aan de slag gaan met ijsstokjes en worden er letterkettingen gemaakt. Bij het krimpey zijn er leuke nieuwe voorbeelden om sleutelhangers te maken. Voor de rest zijn de dames nog druk zoekende naar nieuwe knutsels en frutsels.

Natuurlijk zijn er ook de vaste bewegingsonderdelen zoals Bungee, digidance, rollerbank-fietsen en The Hill Running stormbaan. De aquarollers zijn weer besteld dus er kan weer in het zwembad over water gelopen kan worden. Voor het oude vertrouwde knutselen is er weer bloemschikken, figuurzagen, tattoo's, modelbouw en vogelhuisjes timmeren.

De jaarlijkse finale Ridderkerks kampioenschap 4 op'n rij staat op vrijdag weer op het programma. Gedurende de hele dag zijn er voorrondes waarna 's-middags de winnaars in de finale gaan uitvechten wie de prachtige beker gaat winnen en zich een jaarlang Kampioen van Ridderkerk mag noemen.

Jeugdland is voor kinderen van vier tot en met twaalf jaar. Entree is 2,50 euro per dag of 7,50 voor vier dagen.