Fotograaf: Kuno Mooren

The Dynamite Blues Band live bij Bluezy

RIDDERKERK - In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 5 juli om 20.00 uur The Dynamite Blues Band in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden. The Dynamite Blues Band werd opgericht in 2013 door Wesley, Niels en JJ, die net uit de formatie 'Big Blind' kwamen en met bevriende bassist Renzo van Leeuwen was het kwartet compleet. Zelfs vóór ze ook maar een nummer op de plaat hadden gezet, werden ze al uitgenodigd voor vele grote optredens binnen Nederland en België; kennelijk wisten de muziekliefhebbers nog goed wat voor een vuurwerk ze konden verwachten. En The Dynamite Blues Band stelde hen niet teleur. In 2014 nam de band haar debuutalbum 'Shakedown & Boogie' op met lovende recensies in de relevante muziekbladen tot gevolg. Dertien eigenzinnige nummers, variërend van boogie, swing, jump-blues en rock'n'roll tot een mystieke slowblues: de verfrissende veelzijdigheid van het eerste album werd geprezen en gewaardeerd. De band speelde zelfs in de populaire talkshow 'De Wereld Draait Door' voor meer dan een miljoen kijkers. The Dynamite Blues Band maakte haar energieke livestatus met het kenmerkende vette, rauwe bluesgeluid weer helemaal waar op diverse festivals als 'Ribs & Blues', 'Kwadendamme Blues' en in België op 'HookRock ' en het 'Belgian Rhythm & Blues Festival' in Peer. Naast de eigen optredens door heel het land, speelde de band in de afgelopen jaren ook supports voor onder andere The Hoax, Guy Forsyth, The Fabulous Thunderbirds, T99 en The Paladins.

Een nieuw hoofdstuk volgt in 2016 met het tweede studio-album 'Kill Me With Your Love' en de daarbij horende promo-tour. Nu nóg veelzijdiger en volwassener klinkend zonder aan energie en speelplezier in te boeten. Met shows op 'Het Zwarte Cross Festival' en tijdens 'Countdown Café' (Radio Veronica) laat de band horen nog steeds vol energie en dynamiek het publiek op stoom te kunnen brengen.

Voor een spetterend live-optreden van The Dynamite Blues Band zou je bijna een veiligheidsbril en gehoorbescherming nodig hebben vanwege het mogelijk explosiegevaar, maar vergeet vooral niet de dansschoenen aan te trekken. Meer informatie over de band: www.dynamitebluesband.com.
De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.