Koningsplein feestweek

RIDDERKERK - Het heeft even geduurd, maar dan heeft men ook wat. Het Koningsplein is voltooid. De appartementen zijn bewoond en alle horecalocaties zijn ingevuld. Hoogste tijd voor een groot feest. De Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) heeft in overleg met diverse instanties de organisatie op zich genomen. Gefaciliteerd door de gemeente, ondersteund door van der Valk Hotel Ridderkerk, dat zich spontaan als hoofdsponsor aanmeldde, en de horeca van het Koningsplein is de SER aan de slag gegaan. Na heel wat informeren, onderzoeken en navragen is het volgende plan uit de bus gekomen: Vanaf zaterdag 15 september 2018 gaat het een week lang feest worden op het Koningsplein.

Zaterdagavond 15 september 2018 RadioNL zomertoer

De afspraken met Radionl staan vast. Vanaf 19.00 uur 's avonds tot middernacht komt er een aaneenschakeling van Nederlandstalige artiesten. In een schitterende ambiance zullen tientallen bekende artiesten van het vaderlandse lied een spectaculaire show neerzetten. Zij zullen het Ridderkerkse publiek laten zingen en springen. De line-up van de optredende artiesten zal pas drie weken van tevoren bekend worden maar RadioNL heeft gegarandeerd dat dit goed gaat komen. Bovendien wordt getracht de avond op te leuken met een speciale verrassing voor het Ridderkerkse publiek. De avond zal worden afgesloten met een afterparty in de foyer bij Burger zaken.

Vanaf maandag 17 september wordt het plein omgetoverd tot één grote sportmanifestatie. De organisatie probeert om van het Koningsplein deze week één grote zandbak te maken. Er zitten nog wat haken en ogen aan, want is niet alleen heel veel zand wat er gestort moet worden (150 m3), maar het moet ook weer opgeruimd en afgevoerd worden. Een helse klus, maar ze hebben er alle vertrouwen in. Zeker met de medewerking van iedereen.  In het kader van de feestweek en de nationale sportweek zal in samenwerking met stichting Facet (voorheen Welzijn) gedurende de gehele week overdag en 's avonds beachvolleybaltoernooien en andere sportactiviteiten gehouden worden voor scholen, bedrijven, wijken enzovoorts.

Vrijdagavond 21 september 2018 beachparty

Speciaal voor de Ridderkerkse jeugd zal er op de vrijdag een beachparty worden gehouden. De nader invulling volgt nog, maar getracht zal worden om met behulp van een ervaren dj een heuse beachsfeer (het zand ligt er al) te creëren voor een heerlijk zomerfeest. Tot slot zal de feest- en sportweek op zaterdag worden afgesloten met clinics op het Koningsplein door diverse Ridderkerkse verenigingen.

Om dit alles volledig te kunnen realiseren is de SER nog hard op zoek naar meer sponsoren. Ze hopen dat het Ridderkerkse bedrijfsleven zijn naam verbonden wil zien aan zo'n geweldig feest op het Koningsplein. Meer informatie omtrent de sponsorpakketten en kaarten voor de afterparty kan men vinden op de site van de SER: www.ser-ridderkerk.nl.