Peter van den Hoek klimt op de fiets voor de
Peter van den Hoek klimt op de fiets voor de "Tour for Life" Foto: Johan Kruithof

Acht dagen fietsen voor hoopvol kankeronderzoek

RIDDERKERK - Na vijf keer te hebben gefietst voor Duchenne Heroes en een keer "Klimmen tegen MS" staat Peter van den Hoek voor een nieuwe sportieve uitdaging met een goed doel. Van 26 augustus t/m 2 september doet de 53-jarige Ridderkerker mee aan "Tour for Life", waarvan de opbrengst ten goede komt aan kankeronderzoek door het Erasmus MC.
Peter van den Hoek is bijzonder gedreven voor dit onderzoek. Hij heeft net als andere deelnemers met onderzoekers van het Erasmus en artsen van de Daniel den Hoed kliniek mogen spreken: "Successen worden nu behaald door de juiste medicijnen te koppelen aan persoonlijke behandeling. Er is niet één medicijn tegen kanker. Uit recent onderzoek naar de resultaten met persoonsgerichte medicijnen blijkt dat dit een hoopgevende methodiek kan zijn. Maar daar is nog veel onderzoek en geavanceerde apparatuur voor nodig."
De deelnemers van de "Tour for Life" zullen in acht dagen van Italië naar Nederland fietsen. Daarbij moeten flink wat bergen worden bedwongen in de Alpen en Vogezen. In de Waalse Ardennen krijgen de rijders flinke delen van Luik-Bastenaken-Luik onder de wielen. "Het zal zwaar worden, maar ik heb me voorgenomen om er vooral van te genieten" blikt Peter vooruit: " Ik ga niet boven mijn limiet om zo snel mogelijk boven te komen. Dat mijn benen zeer kunnen gaan doen vind ik niet erg. Daar moet je niet kinderachtig over doen. Er zijn zoveel mensen die niet eens in staat zijn om te fietsen. Ik verkeer in goede gezondheid en ik ben blij dat ik op deze manier iets voor zo'n belangrijk onderzoek kan betekenen."
Zijn streefbedrag van 2500 euro heeft Peter van den Hoek reeds bereikt. Hij was succesvol met een chocoladeworkshop bij Van Noppen, een koffieactie in samenwerking met Maks & en bakkerij Van der Linden en trakteerde zijn collega's tegen betaling op pannenkoeken. "Er zijn zoveel goede doelen. Met alleen bedelen kom je er niet meer. Mensen hebben er graag wat voor terug. Als je daarbij dan het verhaal vertelt willen mensen wel de portemonnee trekken" is zijn ervaring.
Voor meer informatie en sponsorgiften: www.touroflife.nl/peter-van-den-hoek.nl.