Stadswandeling

RIDDERKERK - Onder leiding van Aart van Dragt, natuurgids van Natuurvereniging IJsselmonde, zal op 28 juli een wandeling van anderhalf uur door het centrum van Ridderkerk gemaakt worden. Er wordt gekeken naar alle natuur die zich daar voordoet. Op het programma staat een bezoek aan een 'vergeten' stilteplek midden in het centrum. Er worden drie meer dan honderd jaar oude bomen bezocht en onderweg zien ze drie koninklijke lindes, alle geplant ter herdenking van bijzondere momenten in de Koninklijke familie. Er wordt gelopen door een oude en een nieuwe woonwijk. Met het bouwen van woningen zouden we veel meer rekening moeten houden met plant en dier, dit wordt natuur inclusief bouwen genoemd. Tijdens de wandeling zullen ze daar goede en slechte voorbeelden van zien.

Verzamelen om 10.30 uur op het Koningsplein. Aanmelden via https://www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/agenda/

Voor meer informatie, kijk op: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl.