Koffie met gebak in de salon van Het Huys ten Donck

Zomerfestijn valt in de smaak

RIDDERKERK - De hele maand juli staat voor Ridderkerkse senioren in het teken van het Zomerfestijn. Dit festijn, georganiseerd door Facet Ridderkerk, verloopt prima. Er wordt positief teruggekeken op de tweede week, waarin een scootmobieltocht, een rondleiding door Huys ten Donck en een bustocht werden georganiseerd.
Op Het Huys ten Donck werd een groep van 25 ouderen hartelijk ontvangen door jonkvrouw Groeninx van Zoelen. Daarna volgde een indrukwekkende rondleiding door het huis. De VOC-tijd, het authentieke interieur en de prachtige schilderijen zorgden voor een interessante dag. Na de rondgang genoten de deelnemers van een heerlijk kopje koffie met gebak. Natuurgids Aart van Dragt van Natuurvereniging IJsselmonde gaf daarna een leuke en leerzame rondleiding in de tuin. Donderdag 19 juli was er een bustocht met bijna 60 deelnemers naar de "Historische Driehoek". Na wat strubbelingen bij het ophalen van mensen in Ridderkerk kwam de bus net voor de afslag Gouda in een file terecht. Dit mondde uit in een halfuur vertraging. De stroomtrein had gelukkig wel op de deelnemers gewacht en in de coupés stond het gebak en de koffie al klaar. De rit met de trein naar Medemblik was leuk en de trein stopte nog bij een ouderwets stationnetje waar men nog even kon rondkijken. Bij de stoomboot wachtte een heerlijke lunch waarna genoten werd van de vaart. Na aankomst in Enkhuizen ging men met de bus over de Afsluitbrug richting huis. De komende dagen staan er meerdere uitjes op het programma. Sommige activiteiten zijn al vol. Neem contact op met Facet Ridderkerk om de laatst plaatsen te reserveren: 0180-432350.