De bouwers van het Albert Heijn huis
De bouwers van het Albert Heijn huis Foto: Johan Kruithof

Bouwstad met kleurrijke hutten

RIDDERKERK - Ruim tachtig kinderen hadden vorige week volop plezier met Bouwstad van de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer. In plaats van hun mobieltjes hadden ze alle dagen hamers, zagen en verfkwasten in handen. Met restmaterialen realiseerden de in groepjes ingedeelde bouwvakkers in totaal vijftien verschillende hutten, die allemaal hun eigen thema hadden. Een jury beoordeelde vrijdagmiddag de bouwsels op originaliteit, constructie en uitvoering. "Wat een fantastische bouwwerken! We hebben het nog nooit zo moeilijk gehad om een winnaar aan te wijzen" aldus subvoorzitter Edwin Paardekooper. De eerste prijs werd na lang juryberaad toegekend aan het in blauw uitgevoerde Albert Heijn-huis van groep 12. De tweede prijs was voor het kleurrijke Museum Meize van groep 13 met daarachter groep 11 op de derde plaats met de Regenboog Hut. Deze geslaagde tweede editie van Bouwstad had als belangrijke sponsors BIZ Dillenburgplein, De Kreek Transport, Lockwood, Snoei Tuinmaterialen, schildersbedrijf Van Kooten en NV BAR Afvalbeheer. Volgend jaar is er weer een Bouwstad naast het wijkcentrum in Slikkerveer. De eerste kinderen hebben zich al aangemeld. "Wacht niet te lang, want het gaat hard" aldus de tevreden organisatie. (meer foto's zijn te bekijken op: www.decombinatieridderkerk.nl.