Guus Bok haalt een nieuwe uitdaging uit de doos van het RekenLab

Scholen kunnen op Guus Bok rekenen

RIDDERKERK - Zanger Guus Bok besteedt een deel van deze zomer aan opnamen voor "Het RekenLab". Hij is een van de presentatoren van filmpjes die gemaakt worden bij de nieuwe rekenmethode van PlusPunt. In die rol zal de Ridderkerker in het nieuwe schooljaar te zien in de lokalen van scholen die werken met dit rekenprogramma van uitgeverij Malmberg.
Guus Bok heeft inmiddels de eerste twee filmpjes gedraaid. "Het is heel leuk om dit te mogen doen. Ik zou ze het liefst allemaal maken, maar we doen dit met meerdere presentoren" vertelt de Ridderkerker over dit project dat 25 filmpjes per jaar moet opleveren. Ook Sarah Bannier (De Luizenmoeder) en Jahkini Bisselink (VN Jongerenraad) staan voor de camera voor de video's voor de groepen 4 t/m 8. "Vijf filmpjes per groep, waarmee de kinderen allerlei rekenuitdagingen krijgen. Het de bedoeling dat ze na zo'n filmpje een week werken met het 'probleem' of thema. Bijvoorbeeld het programmeren van een robot of het zoeken van symmetrie op straat" licht Bok toe. De zanger deed eerder een screentest voor "De Buitendienst" van SchoolTV, waarmee hij tot de laatste twee kwam. Dat filmpje werd door een bevriende bassist getagged in de Facebookpagina van de regisseuse van "Het RekenLab". Guus Bok: "Presenteren en modellenwerk heb ik altijd naast het zingen gedaan. De muziek en mijn band zullen altijd voorop staan, maar ik vind het leuk om dit ernaast te doen." Een programma met rekenen is de Ridderkerker ook op het lijf geschreven. Hij geeft al meer dan tien jaar lessen in statistiek. "Ook dat ben ik altijd blijven doen vanaf de jaren dat ik op het conservatorium zat."