Ridderkerkse jeugd op de baan van Skateland Rotterdam

Summer Events zijn in trek

RIDDERKERK - De eerste week van Summer Events 2018 voor de Ridderkerkse jeugd is op 20 juli afgesloten met een uitstapje naar Skateland Rotterdam. Deze week genoten meer dan 300 kinderen en tieners van diverse workshops, sport- en spelactiviteiten en uitstapjes.
Op maandag 16 juli startte de Summer Events met "Maak je eigen slijm". Met 70 deelnemers bleek dat zelf slijm maken dé rage van 2018 is. Er moest zelfs een extra workshop georganiseerd worden! De eerste sportieve activiteit stond in het teken van overleven. Met enkel vier tonnen, een paar balken en touw hebben de deelnemers met minimale aanwijzingen een al dan niet drijvend vlot gebouwd. Op dinsdagochtend 17 juli stonden Kleuterdans & Hiphop op het programma. Beide workshops werden aangeboden door Servicebureau Onderwijs & Cultuur en Building Arts. Met veel aandacht voor fantasie werd de basis van het dansen aangeleerd. In De Loods werden tegelijkertijd prachtige foto's gemaakt tijdens de workshop Fotoshoot met hairextensions.

Rondleiding bij brandweer
Woensdag 18 juli stonden er 23 deelnemers op de stoep van de brandweer voor een rondleiding door de kazerne. Met dank aan Wijnand Punt en zijn collega's hebben de deelnemers van alles geleerd. Hoogtepunt was letterlijk de ladderwagen, waarop de deelnemers maar liefst 30 meter de lucht in werden gebracht. Het afsluitende rondje in de brandweerauto zullen de deelnemers ook niet snel vergeten. Uiteraard kan tijdens Summer Events het Discobowlen bij De Theetuin niet ontbreken. Deze traditionele activiteit was helemaal vol. Na het succes van vorig jaar werd op donderdag 19 juli opnieuw de workshop Taarten versieren aangeboden. Avontuurlijke deelnemers konden eind van de middag Kruisboogschieten. Onder begeleiding van medewerkers van Facet Ridderkerk werd er een uur geschoten. Een aantal deelnemers is de pijlen nu nog aan het zoeken.