Bomen uit balans door hitte

Ridderkerk - Dat 'stormschades' niet alleen in koude(re) jaargetijden voorkomen bleek afgelopen week. De extreme hitte heeft grote impact op de natuur. Alles wordt dor en droog. Bomen dreigen daardoor ook uit hun natuurlijke balans te raken. Dinsdagavond bezweek een grote tak van een boom op de kruising Populierenlaan/Sportlaan. De brandweer rukte uit om de nog bungelende tak naar beneden te halen. De Rotterdamse ladderwagen werd ingeschakeld om dit veilig te bewerkstelligen.

Donderdagavond zette de wind aan en viel er regen. Hierdoor ontwortelde een flinke boom aan de Rosmolen en belandde gedeeltelijk op een huis. Wederom rukte de brandweer uit. Deze klus was een stuk ingewikkelder. Met behulp van de Ridderkerkse kraanwagen en Rotterdamse ladderwagen werd de boom stap voor stap 'ontmanteld'. De gemeente nam het werk van de brandweerlieden over.

Bron: Brandweer Ridderkerk