Op maandag 6 augustus gaan de hengels weer uit bij de Plas Donkersloot
Op maandag 6 augustus gaan de hengels weer uit bij de Plas Donkersloot Foto: Johan Kruithof

Vissen voor een prijsje met de SER

RIDDERKERK - Van 6 t/m 9 augustus zijn de jaarlijkse SER-jeugdviswedstrijden. De viswerkgroep van de Stichting Evenementen Ridderkerk organiseert deze wedstrijden voor kinderen t/m 14 jaar. Net als voorgaande jaren wordt er op vier verschillende locaties gevist.
De eerste wedstrijd is op maandag 6 augustus in de Plas Donkersloot, nabij de Scouting aan de Baden Powellstraat in Slikkerveer. Een dag later gaan de dobbers uit aan de Ringsingel in Bolnes. De derde vismiddag is op woensdag 8 augustus aan de Rembrandtweg in het centrum van Ridderkerk. De laatste kans op een prijs hebben de vissende kinderen op donderdag 9 augustus bij de vijver achter zorgcentrum Reyerheem aan de Karper in Drievliet. De organiserende visgroep raadt de deelnemers aan om met kleine dobbers en haakjes te vissen. "Daarmee hebben ze de grootste kans om iets te vangen" aldus werkgroepvoorzitter Piet den Boer. Alle viswedstrijden zijn van 14.00 tot 15.30 uur. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur op de locaties, die gemarkeerd worden met groene SER-vlaggen. Deelname kost € 1 per middag. Alle dagen zijn er drie bekers voor de vissers met de grootste vangst. Verder zijn er elke dag prijzen voor deelnemers met een vangstresultaat, hoe klein ook. De prijzen zijn beschikbaar gesteld door Hengelsport Rotterdam. Vrijwilligers van ERHV De Waal zorgen traditiegetrouw voor de begeleiding. Daarnaast zijn er dit keer twee vrijwilligers van Sportvisserij Zuidwest Nederland. Zij geven hiermee aan vervolg aan de vislessen die het afgelopen jaar voor vijf Ridderkerkse basisscholen zijn verzorgd.