De bekerwinnaars van maandag
De bekerwinnaars van maandag Foto: Johan Kruithof

Vissen in plaats van zwemmen

RIDDERKERK - De jaarlijkse viswedstrijden van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) gingen afgelopen maandag van start met 24 kinderen. Zij gooiden hun dobbers uit in de plas van De Woude in Slikkerveer met uitzicht op het strandje, waar andere kinderen de voorkeur hadden gegeven aan zwemmen.
Die activiteiten aan beide kanten van het water beten elkaar niet. De verwachting was dat er bij zulk warm weer niet veel zou worden gevangen. Toch haalde de helft van de vissers een of meer vissen naar de kant. Winnaar werd Mark Visser die met het verschalken van zes vissen 77 centimeter op de meetlat bracht. Hij troefde daarmee zijn oudere broer Tijn af. Die moest zich tevreden stellen met vier vissen, waarmee hij kwam tot een totaal van 47 centimeter. De derde prijs was voor Kai de Vormer, die drie exemplaren aan de haak sloeg. Hij noteerde daarmee 45 centimeter.
Dinsdag was de tweede vismiddag met 22 jongens en meisjes aan de Rijnsingel in Bolnes. Daar waren de vangstresultaten aanzienlijk groter. De scorekaart van slechts twee vissertjes bleef leeg. De bekers waren opnieuw voor de beste drie van maandag, maar wel in een andere volgorde. Kai de Vormer was de winnaar met een riant verschil. Hij wist in anderhalf uur 39 vissen te verschalken. Bij elkaar waren die goed voor vier meter en 40 centimeter. Mark Visser eindigde als tweede met twee meter en 29 centimeter. Hij kon 29 vissen laten meten. Tijn Visser haalde 17 keer succesvol op en liet daarmee een meter en 86 cm noteren. Met haar vierde plaats gaf Zoë Alderliesten daar weinig op toe: 16 vissen die goed waren voor een meter en 79 cm.