Gino Broers komt niet uit met zijn passen voor een vroege 2-0
Gino Broers komt niet uit met zijn passen voor een vroege 2-0 Foto: Johan Kruithof

RVVH nu sterker dan Rijsoord

RVVH staat zaterdag in de finale van het kampioenschap van Ridderkerk. Dinsdagavond werd Rijsoord op het Ridderkerkse sportpark met 4-0 verslagen.
De afgelopen competitie lukte het RVVH niet om van Rijsoord te winnen. Nu stond het al na twee minuten 1-0 door een treffer van Brendon Könemann, die op randje buitenspel vrij doorgang naar het doel had. Voor rust werd er vervolgens niet meer gescoord, al hadden Könemann en Gino Broers dat wel een paar keer moeten doen. Het hardwerkende Rijsoord stelde er niet zoveel tegenover. Er werden veel duels op het middenveld gewonnen, maar daarna kwamen de voorzetten niet aan. In de tweede helft wist RVVH de wedstrijd snel te beslissen. Een mooie dieptepass van Jessie Proost luidde in de 52ste minuut een aanval in die door Gino Broers met een doelpunt werd bekroond. Drie minuten later mocht Broers op aangeven van Könemann ook de 3-0 binnen schuiven. Kort daarna was Rijsoord dichtbij een treffer. Binnen de zestien haalde Jimmy van der Vaart hard uit, maar keeper Donovan Levestone wist de bal nog net onder de lat weg te tikken.
Met nog een halfuur te gaan werd van beide kanten flink gewisseld. Nog maar koud in het veld maakte Cerezo Drenthe fraai de 4-0 na sterk doorzetten van Thomas van Prooijen. Een eretreffer voor Rijsoord zat er niet in. Khalid Rahli liet de mooiste kans van de avond liggen. Mike van Gool was ongelukkig met een kopbal langs de verkeerde kant van de paal.