Jaimy, Liam en Thomas wonnen de laatste bekers
Jaimy, Liam en Thomas wonnen de laatste bekers Foto: Johan Kruithof

59 vissen in anderhalf uur

Na twee bijna tropische vismiddagen met minder dan 25 kinderen lokte de derde hengelwedstrijd van de Stichting Evenementen Ridderkerk bijna twee keer zoveel deelnemers. Minder warm weer en mogelijk de aandacht van het Jeugdjournaal de dag ervoor bracht 42 hengelaars aan het water van de Rembrandtweg.
Er werd hier ook goed gevangen. Op de scorekaartjes van 35 jongens en meisjes konden de centimeters van een of meerdere vissen genoteerd worden. De vangers mochten allemaal iets kiezen van de prijzentafel. Eerste keus was voor Liam Bijkerk, die het voor elkaar kreeg om in anderhalf uur precies zes meter aan vis te vangen. Hij haalde hiervoor 59 (!) vissen naar de kant, vooral exemplaren van negen cm. De tweede prijs was voor Jaimy Bakker, die met 28 vissen uitkwam op een totaal van vier meter en 52 centimeter. De derde beker was voor Thomas Kelderhuis, die met zijn 35 vissen uitkwam op drie meter en 80 cm. De vierde wedstrijd viel helaas in het water. Met het voorspelde onweer en waarschuwingen voor harde windstoten besloot de organiserende werkgroep de slotmiddag af te blazen. Het gelijk van die beslissing was een enorme hoosbui rond half vier, het moment van de prijsuitreiking. De vissende kinderen werden dit jaar verrast door gulle sponsors. Op maandag was er ijs van Albert Heijn Dillenburgplein en op dinsdag was er ijs van Dirk van de Broek in Bolnes. Albert Heijn in de Ridderhof trakteerde woensdag op appels, bananen en krentenbollen.