Slikkerveer naar finale

Slikkerveer speelt aanstaande zaterdag tegen RVVH om het kampioenschap van Ridderkerk. De ploeg van trainer André Stafleu haalde woensdagavond de finale met een 3-1 zege op Bolnes.
In dit duel kwam Bolnes in de twaalfde minuut op voorsprong. Martin Zaalman rondde een snelle aanval snel af. Zes minuten later maakte Slikkerveer gelijk en was Ronald Capelle de gevierde man. Kort voor rust was Bolnes dicht bij een tweede treffer met een pegel van Ronald Vrolijk, maar zijn harde schot werd knap gepareerd door keeper Patrick Werkhoven. Aan de andere kant verzuimde Damion Jansen de bal binnen te werken. Zijn inzet ging tot ieders verrassing voorlangs. Zo bleef het 1-1 bij rust.
De tweede helft was slecht van beide kanten. Er waren vooral overtredingen te noteren en amper kansen. Lang was een van richting veranderd afstandsschot het enige hoogtepunt. Dyon Janssen liet hiermee na 68 minuten de 2-1 voor Slikkerveer aantekenen. Bolnes was onmachtig om er nog serieuze aanvallen tegenover te stellen. In de slotminuut bepaalde Damion Jansen de eindstand op 3-1.
De finale van het Ridderkerktoernooi is zaterdag om 14.30 uur op het sportpark aan de Sportlaan. RVVH plaatste zich dinsdag al voor de eindstrijd met een 4-0 overwinning op Rijsoord. De aftrap van de wedstrijd om de derde en vierde plaats is zaterdag om 12.00 uur, eveneens op het veld van RVVH. Beide wedstrijden zijn gratis toegankelijk.