Gezellig feest op Koningsplein

De finale van de Zomertoer van RADIONL zorgde voor een bomvol Koningsplein. De Wannebiezz mochten om half zeven dit zomeravondfeest in gang zetten. Daarna wist John de Bever al de eerste polonaises in gang te zetten. Tot middernacht bleef het een gezellig festijn, waarbij een keur van Nederlandstalige artiesten op het podium kwam voor het zingen van twee of drie nummers. Voor velen het hoogtepunt was het optreden van Jan Smit, die samen met Alain Clark en Glen Faria iedereen ook mee liet zingen met de zomerhit "Ik wil slapen".  Als verrassingsact toegevoegd aan deze artiestenparade was Lee Towers. De oud-Ridderkerker mocht voor het slotakkoord zorgen en de stemming zat er toen nog steeds goed in. Bij de afterparty in Het Plein ging Lee nog even door. De organiserende Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) kijkt terug op een geslaagd festijn. De duizenden bezoekers hadden het duidelijk naar hun zin. Beveiligers plukten een paar mensen uit het publiek die hun handen niet thuis konden houden. Behoudens deze vechtpartijtjes waren er geen incidenten. De politie verrichte één arrestatie. Drie feestgangers moesten naar het ziekenhuis nadat ze zich hadden verstapt op een richel of traptrede.