Alberto Petriveli

Bijzonder stel bij Imspa

RIDDERKERK - Studio Imspa in Ridderkerk opent dit weekend een nieuwe expositie. Onder de titel "Een bijzonder stel" worden werken gepresenteerd van John ten Berge en Alberto Petriveli. De officiële opening is zondagmiddag om 15.00 uur. Zaterdag 22 september is er vanaf 14.00 uur een preview voor belangstellenden.
Het pseudoniem van de Rotterdamse kunstenaar John ten Berge is "de Waanzinnige Schilder". Dit heeft hij te danken aan zijn eigen weergave van onze samenleving. Hij maakt overwegend aquarellen. John heeft zich na de opleiding aan de Academie van Beeldende Kunsten in Rotterdam beziggehouden met muurschilderingen, lithografie en olieverf. Geleidelijk heeft hij zich ontwikkeld naar het specifieke figuratieve van zijn kunst. Zijn afbeeldingen zijn een ironische spiegel op onze typisch Nederlandse samenleving. Onderwerpen als "verjaardagsfeest", "soep eten op zondagmiddag" ende verbeelding van de "stem van het volk" worden op zijn zeer eigen wijze weergegeven.
Alberto Petrivelli woont en werkt sinds 2003 in Londen. Zijn werk kenmerkt zich door het gebruik van driedimensionale effecten.vDe diepte krijgt hij door zijn werk met ijzerdraad of andere producten op te bouwen. Alberto gebruikt een palet met veelal primaire kleuren. Zijn penseel is ruig. Hij werkt overwegend figuratief of met figuraties.
Galerie Imspa is gevestigd aan de Scheepmakerstraat 23. De openingstijden zijn op donderdag t/m zaterdag van 13.00 tot 17.00 uur. Bezoek op andere tijden kan op afspraak: 0180-415969 of 06 5326 8995.