De Wannebiezz hoefden niet ver van huis

Voor herhaling vatbaar: Geslaagd Pleinfeest

RIDDERKERK - De Stichting Evenementen Ridderkerk kijkt terug op een geslaagd pleinfeest. Duizenden bezoekers hadden zaterdag het duidelijk naar hun zin. Beveiligers plukten een paar mensen uit het publiek na een vechtpartijtje. De politie verrichte één arrestatie. Drie feestgangers moesten naar het ziekenhuis nadat ze zich hadden verstapt op een richel of traptrede. Volgens de artiesten en veel bezoekers mag zo'n muziekfeest wel vaker in Ridderkerk. Het is volgens het team van RADIONL ook voor herhaling vatbaar. Zij complimenteerden de lokale organisatie en waren aangenaam verrast door de hoge opkomst en de sfeer. Het was de eerste keer dat de zomertoer in Zuid-Holland plaatsvond. Met eerdere shows werd op zeker gespeeld met de vele liefhebbers van het piratengenre in het noorden en oosten van het land. Ridderkerk toonde aan dat ook hier een goede voedingsbodem is. Voor artiesten als de Wannebiezz en Helemaal Hollands was het leuk dat ze nu een optreden 'om de hoek' hadden. De show bracht zangeres Doenja "Ademloos" terug naar haar geboorteplaats. Zanger Kees Haak greep de gelegenheid van het drukke plein aan voor het maken van een nieuwe videoclip.