Peuterspeelgroepwaant zich in onderwaterwereld

RIDDERKERK - Op de peuterspeelgroep van Yes! Kinderopvang spelen kinderen van twee tot vier jaar. Peuters ontwikkelen er belangrijke vaardigheden en raken alvast vertrouwd met de basisschool. Ook wordt er met verschillende leerzame thema's gewerkt. Peuterspeelgroep de Voorn in Ridderkerk heeft onlangs aan het thema 'onderwaterwereld' gewerkt. Het lokaal werd omgetoverd tot een onderwaterwereld en de kinderen waanden zich helemaal in de wondere wereld onder het water.

Het leeft echt in de groep

Op de peuterspeelgroep worden regelmatig leuke en leerzame thema's behandeld. Pedagogisch medewerker Wendy van Adel vertelt over het laatste thema: "Het is geweldig om kinderen helemaal mee te nemen in de thema's. Tijdens dit thema hebben we het lokaal omgetoverd tot een onderwaterwereld. Kinderen keken hun ogen uit! Ze hebben mooie kwallen geknutseld en op een raam zijn visjes geplakt met blauwe slierten als water, zodat het net een onderwaterwereld is. De kinderen hebben de mooiste vissen van de zee geverfd en hebben visjes van groot naar klein geplakt. Er werden liedjes over dit thema gezongen en boekjes voorgelezen. Ook werden er activiteiten aangeboden met het proefje 'drijven en zinken'. De kinderen werden helemaal meegenomen in het thema, het leeft echt in de groep."

Voorbereiding op de basisschool

De deskundige medewerkers van Yes! Kinderopvang bereiden peuters graag voor op de stap naar de basisschool. Op de peuterspeelgroep leren kinderen spelenderwijs eenvoudige routines en zelfstandige handelingen. Even in de kring zitten, zelf de jas aandoen en zelfstandig naar het toilet gaan en handen wassen zijn slechts enkele voorbeelden. Ook spelen peuters er samen met leeftijdgenootjes. Kinderen ontwikkelen hierdoor belangrijke vaardigheden, zoals taal, samenwerken, onderhandelen, incasseren, leiding nemen en aanvaarden. Een eventuele achterstand in de ontwikkeling signaleren de medewerkers al vroegtijdig, waardoor kinderen op jonge leeftijd de juiste begeleiding kunnen krijgen.

Meer informatie en inschrijven

Mensen die nieuwsgierig zijn naar de peuterspeelzaal aan de Voorn in Ridderkerk, kunnen kijken op de Facebookpagina van Yes! Kinderopvang Voorn. Op www.yeskinderopvang.nl is alle informatie over de peuterspeelgroep te vinden. Hier kan men ook direct en geheel vrijblijvend een offerte aanvragen en/of inschrijven. Deze service is kosteloos en verplicht men tot niets, bij Yes! gaat men namelijk pas betalen als het kind daadwerkelijk van de opvang gebruikmaakt. Bellen of mail naar de klantenservice is ook mogelijk, via: 078 – 612 13 30 of klantenservice@yeskinderopvang.nl