Lezing Karaat Mantelzorg

RIDDERKERK - Maandag 29 oktober houdt Karaat Mantelzorg een gratis lezing "Leven met een hersenbeschadiging op een kunststof been" in de Bibliotheek AanZet (Sint Jorisplein 77, Ridderkerk). De lezing wordt gegeven door de schrijfster van het boek Christine Dessauvagie. Christine vertelt over wat haar is overkomen en heeft al meerdere malen gesproken voor getroffenen en hun naasten met hersenletsel.

Christine liep in 1995 een bacteriële bloedinfectie op. Het resultaat was onder andere een bovenbeenamputatie van haar rechterbeen. Vanwege een hartstilstand tijdens een operatie, wat een zuurstoftekort in de hersenen tot gevolg heeft, kreeg zij het etiket 'Niet Aangeboren Hersenletsel' er als bonus bij. Christine heeft moeten leren om te gaan met deze lichamelijke en geestelijke beperkingen. In haar boek 'Het Breinstuk' vertelt ze over deze zoektocht. Haar verhaal gaat over lachen en huilen, doorzetten en opgeven, acceptatie en creatief zijn, kwetsbaar en sterk zijn.

Deze lezing is voor mensen met niet aangeboren hersenletsel, hun familieleden, vrienden en andere belangstellenden. De avond begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. De zaal gaat om 19.15 uur open. Vooraf en na afloop is er gelegenheid om met lotgenoten in contact te komen en ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk kan men dan ook het boek van Christine kopen. Voor aanmelden en meer informatie kan men contact opnemen Karaat Mantelzorg, Mineke Boon via 0180 - 763 717 of info@karaatmantelzorg.nl.