Een cheque voor Leontien en bekers voor de winnaars van de kartdag

Rotary racete voor het Leontienhuis

RIDDERKERK - Rotary Ridderkerk heeft zaterdag 6 oktober weer haar jaarlijkse Kart-event voor bedrijven bij Go-In Kart in Dordrecht georganiseerd.
Deze kartdag wordt een steeds geliefder evenement omdat de rijders en hun familie, naast het karten, ook gratis mogen lasergamen. Dit jaar kon ook voor het eerst gratis van de nieuwe Indoor Segway baan gebruik worden gemaakt. Voor deelname aan het karten moet worden betaald ten bate van de goede doelenkas van de Rotaryclub. De inschrijving van ruim dertig teams en een percentage van de genoten consumpties was dit jaar goed voor een bedrag van rond 7500 euro.
Al voorafgaand aan de races werd door voorzitter Herman Brinkman en de Commissaris van Orde Albert Kluwen een cheque van 5000 euro uitgereikt aan Leontien van Moorsel tijdens een spinningclinic voor het Leontienhuis in Zevenhuizen. Het Leontienhuis is een inloophuis voor mensen met een eetstoornis én hun naasten. (Meer info: www.leontienhuis.nl).

Drie finales
Na de kwalificaties (met races van een halfuur) werden op de kartbaan drie finales gereden. De snelste rijders kwamen uit in de A-finale. Die werd gewonnen door de coureurs van transportbedrijf A. Hak, die de "Vliegende Truckers" en AVL Solutions voorbleven. De B-finale werd gewonnen door het team van Metaal Transport met zilver voor het Kievit team 1 en brons voor Medir International. De C-finale bracht winst voor THB Verhoef, voor Landsigt Advocaten en taxibedrijf De Heer. Voor de volgende editie kan men vanaf juli 2019 weer bedrijfsteams inschrijven op: www.rotaryridderkerk.nl.