Toneelgroep Quatsch brengt op 2 november haar jaarlijkse voorstelling in Rijsoord Foto: femke

Quatsch brengt Stavoren naar nu

RIDDERKERK - De Rijsoordse toneelvereniging Quatsch staat op vrijdag 2 november op de planken met het komische stuk "Een vrouwtje uit Stavoren". Deze jaarlijkse uitvoering vindt plaats in de gereformeerde kerk van Rijsoord aan de Rijksstraatweg 95. De voorstelling begint om 20.00 uur.
Een vrouwtje uit Stavoren is naar een idee van de sage Het vrouwtje van Stavoren en is omgezet naar de huidige tijd. De sage vertelt het verhaal van een rijke koopmansweduwe. Ondanks haar enorme rijkdom was ze niet tevreden en wilde het kostbaarste bezit dat er te vinden was, met alle gevolgen van dien. In het toneelstuk zijn Wietske en Harm Wiersma al jaren getrouwd, maar elkaar begrijpen lukt niet meer zo goed. Financieel gaat het hen ook niet voor de wind. Het gaat zelfs zo slecht dat er bij buurvrouw Miedema al een flink aantal keer geld is geleed door Wietske. Harm voelt zich daar niet prettig onder, die in tegenstelling tot zijn vrouw maar weinig nodig heeft in het leven om gelukkig te zijn. Als Wietske op een dag een enorm bedrag blijkt te hebben gewonnen in de staatsloterij blijkt bij Wietske alle remmen te zijn losgeslagen. Maar als je ineens veel hebt uit te geven, blijken er ineens ook veel mensen de nodige interesse in je te hebben...
Kaartjes voor deze voorstelling zijn te bestellen via: quatsch.kaartverkoop@gmail.com. In Ridderkerk zijn deze af te halen aan de Brasem 219.