Kinderboekenweek bij De Wingerd

RIDDERKERK - In de week van 3 tot 14 oktober was het Kinderboekenweek met als thema ‘Vriendschap’. Op basisschool De Wingerd hebben ze een extra dimensie gegeven aan het thema. Als school hebben zij schoenendozen ingezameld met verschillende spullen: zoals speelgoed, potloden, tandpasta en knuffels. Deze gevulde en versierde schoenendozen zijn voor de verre vrienden vanuit de actie ‘Schoenmaatjes’. Ze kunnen al ruim zestig schoenendozen versturen.
Omdat ze ontzettend veel spullen hebben gekregen, hebben de kinderen van de school ervoor gekozen om een deel van het speelgoed te schenken aan de kinderen in Ridderkerk die gebruik maken van de kledingbank. Ze willen iedereen bedanken voor de inzet en bijdrage aan dit mooie project.