'Preek van de leek' door burgemeester Attema

RIDDERKERK - Op zondag 28 oktober om 10.00 uur zal in het kader van het 100-jarig bestaan van de Irenekerk de 'Preek van de leek' worden gehouden door burgemeester mevrouw Anny Attema. Door haar ervaring weet de burgemeester wat zich zoal afspeelt in de burgerlijke gemeente. Thema's die daarbij van belang zijn, zijn onder andere vrede, veiligheid enerzijds, maar ook angst. Onderwerpen waar iedereen mee wordt geconfronteerd. Dit kan zijn in het persoonlijke leven, maar zeker in de maatschappij, waarin we leven en verantwoordelijkheden kennen.

De burgemeester wil over deze thema's haar licht laten schijnen. Dat dit in een kerkelijke omgeving gebeurt, mag bijzonder heten. Men wordt dan ook van harte uitgenodigd deze dienst, waarin voorgaat ds. Pieter Taselaar, bij te wonen. Tevens wordt men attent gemaakt op de solovoorstelling 'Esther' op 2 november om 20.00 uur in de Irenekerk, Electropark 17-19, door Pauline Seebregts. Meer informatie is te vinden op de website: http://www.irenekerk.nl