Nieuwe begeleiders voor wandelingen

RIDDERKERK - Wandelen is een laagdrempelige vorm van bewegen en wanneer gedaan in groepsverband met een fijne groep mensen, is ook nog eens heel leuk om te doen. Dus waarom niet meteen aansluiten bij een van de sociale wandelgroepen die Ridderkerk rijk is?
Deze wandelgroepen zijn een aantal jaren geleden gestart door Martinette Wijngaard en Harry Spoormans. Harry heeft zijn wandelgroep i.v.m. zijn pensionering in 2016 overgedragen aan Mieneke Vingerling, oefentherapeut Mensendieck. Zeer recent heeft ook Martinette Wijngaard haar groepen overgedragen aan Mark Schouten, sportinstructeur bij Sportief met Mark, en Japke Englebert, shiatsu therapeut en vitaliteitscoach bij Junonia. De nieuwe begeleiders zijn enorm gemotiveerd om op het succes voort te borduren. "De wandelgroepen zijn vrijblijvend en bedoeld voor iedereen die het prettig vindt om met anderen in de buitenlucht actief te zijn. Het instapniveau is heel laag. Of je na vijf minuten al een pauze nodig hebt of een uur achtereen kunt lopen, dat maakt niet uit. We zorgen ervoor dat iedereen op zijn niveau kan wandelen" aldus Mark Schouten. "Het is iedere week een leuke wandeling met een gezellig praatje. Daarbij doen we ook wat oefeningen om de gewrichten en spieren soepel te houden" vult Japke Englebert aan. De wandelingen duren maximaal een uur en starten vanaf drie locaties: op maandag om 9.00 uur vanaf wijkcentrum De Fuik in Drievliet, woensdag om 14.00 uur vanaf Gasterij de Ontmoeting in Ridderkerk-West en op vrijdag om 9.30 uur vanaf de Noordhave in Bolnes. Deelname kost twee euro per keer waarvan een euro in de spaarpot gaat voor leuke uitjes.
Aanmelden kan voor Drievliet via: junonia@xs4all.nl of 06 4073 6327. Voor het wandelen in Bolnes kan men zich opgeven via: sporten@sportiefmetmark.nl of 06 4560 6739. Wie mee wil lopen in Ridderkerk-West kan zich melden via: mieneke.vingerling@planet.nl of 06 2852 3995.