Klus is klaar voor Jos de Vos

RIDDERKERK - Jos de Vos is aan zijn laatste jaar begonnen als voorzitter van KCR. Hij kondigde afgelopen vrijdag zijn afscheid aan bij de opening van sporthal De Wissel. "Nu het hier allemaal is gerealiseerd is het tijd voor een nieuwe beleidsvisie, waarmee we naar de toekomst moeten kijken" aldus De Vos, die dit graag aan zijn opvolger wil laten.
De preses van KCR is nu 32 jaar voorzitter. Hij vervulde die functie bij korfbalvereniging Bolnes en was daarmee een van de motoren achter de fusie met Sagitta. Als geen ander zette De Vos zich ook in om de korfbalvelden en het clubhuis bij een sporthal te krijgen. In het gemeentehuis liep hij de deur plat om ook wethouders achter die visie te krijgen. Niet voor niets waren afgelopen vrijdag de oud-wethouders René Bleijerveld, Maarten den Boef, Henk Dokter en Tineke Keuzenkamp uitgenodigd om het eindresultaat te komen bekijken. Na de eerdere ideeën voor een sportzaal op sportpark Bolnes en het bouwen van een kantine naast De Fakkel werd het uiteindelijk nieuwbouw op het Reyerpark. Wat daar is gerealiseerd vervult Jos de Vos met trots. "Maar niet alleen deze voorzitter heeft iets op trots op te zijn. Ik denk dat heel Ridderkerk dit trots mag dragen. We hebben hier nu een accommodatie die zijn weerga niet heeft. Naast de sporthal liggen hier nu in totaal zeven korfbalvelden, inclusief de velden van Ten Donck. Nergens in Nederland is een complex met meer korfbalfaciliteiten" stelt De Vos vast. Ook sporthal De Wissel biedt meerdere opties voor korfbal. Naast de reguliere belijning is er voorzien in belijning voor drie minivelden voor de jeugd.