Dierenweide Lohmanpark leeft op

RIDDERKERK - Nadat het Maxima-college is gestopt op de dierenweide, is het korte tijd rustig geweest in het park. Inmiddels wordt er hard gewerkt om een schitterend stuk 'platteland' te creëren in de randstad. Dit is bij de nieuwe beheerder in boerenhanden. Gijsbert Stok, op Facebook te vinden als Boer Gijs, heeft hart voor de natuur. Hij zorgt inmiddels voor begrazing in het Waalbos, langs de rivier de Maas ter hoogte van Donckse Bos, in de Hoekse Waard en op Hendrik Ido Ambacht. Enthousiast deelt hij zijn plannen over het Lohmanpark. Er lopen al veel rasdieren rond, zoals een kudde koeien, opvangkalveren, schapen, kippen, konijnen en kalkoenen. Aan de hekken hangt informatie over de bijzondere rassen. Afgelopen week hebben er vervolg-gesprekken plaatsgevonden om het stuk park van en rondom de dierenweide verder te ontwikkelen. Er zijn ideeën genoeg en veel partijen zijn enthousiast. Dierenweide Lohmanpark Ridderkerk is te volgen op Facebook.