Prijs voor De Piramide

RIDDERKERK - Leerlingen van groep acht van basisschool De Piramide hebben de Duurzaamheidsprijs van de Duurzaamheidskring Ridderkerk gewonnen. De prijs werd zaterdag uitgereikt tijdens de Slim Verbouwen-beurs in het Van der Valk Hotel Ridderkerk.
In het begin van het vorige schooljaar zijn de kinderen van De Piramide hun eigen bedrijf gestart: RecycleTrade. Tijdens de beurs werd dit initiatief bekroond met een cheque van 1500 euro. "Het bedrijf heeft als voornaamste doel om mensen zoveel mogelijk te laten recyclen. Eerst de school, dan Rijsoord en uiteindelijk de heel Ridderkerk. De leerlingen hebben grootse ambities" aldus de jury. De Slim Verbouwen Beurs werd voor de tweede keer gehouden. Ruim tweehonderd inwoners en ondernemers uit Ridderkerk en omgeving haalden slimme en duurzame ideeën op voor het (ver)bouwen van hun woning of bedrijfspand. Tijdens de beurs werd informatie gegeven over onder meer de financiering van energiebesparende maatregelen of het plaatsen van zonnepanelen. De beurs is georganiseerd door de Duurzaamheidskringen Ridderkerk en Barendrecht en Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde.