Drukke dag voor Sinterklaas

Sint Nicolaas heeft een drukke dag in Ridderkerk achter de rug. Honderden kinderen en ouders trotseerden zaterdagmorgen de kou om de goedheiligman met de stoomboot te zien aankomen in Bolnes. De Sint had daarna vele handen te schudden, terwijl de pieten vele handen vulden. Een koets stond klaar om de Sint verder door Ridderkerk te brengen. Zijn eerste stop had hij bij winkelcentrum De Werf, waar ook veel jonge fans naar hem stonden uit te kijken. Sinterklaas maakte van de gelegenheid gebruik om wat in de winkels rond te kijken met het oog op zijn komende aankopen. Dat deed hij ook bij zijn bezoek aan het Dillenburgplein in Slikkerveer. Ook het Koningsplein was bijna helemaal gevuld met ouders en kinderen, die hopen dat ze wat in hun schoentje krijgen. In afwachting van Sinterklaas vermaakte Jochem van Gelder het publiek met een vrolijke Sinterklaasshow. De Sint verscheen hier samen met de burgemeester op het podium. Nadien had hij ook hier tijd voor een uitgebreide rondgang door het winkelcentrum.